Giyinmenin Cinsiyet ve Sembolik Dili

Temmuz 31, 2018 0 Yorum Analizler , Kültür 468 Görüntülenme
Giyinmenin Cinsiyet ve Sembolik Dili

Çoğu insan için giysi genellikle kullanıcının belirli özelliklerini vurgular. Gel gelelim bilginin yapılandırılma şekli her zaman bilinmez ve yorumlaması değişebilir.

Lurie (1981) tarafından önerildiği gibi giyim farklı bir kelime ile tam bir görsel dil olduğunu varsayarsak, muhtemelen müzik veya şiire benzer, net kavramlar kişinin duygu durumuyla alakalıdır.

Bu dilin kodu, kültürün görsel ve dokunsal sembollerini kullanırken, düşündüren ve belirsiz bir şekilde kodun ana unsurlarının (kumaş, renk, şekil, hacim ve kontur) tutuşmalarının sonucu olmaktadır. Birisinin elbise kodunu dilin izomorfik eşdeğeri olarak düşünmesi yanlış olur. Elbise kodu semantik olarak daha belirsizdir.

Üniformalar haricinde, giydirme genellikle optik olarak ifade edildiğinden çok daha fazlasını önerir ve ima eder. Böylece deklarasyondan ziyade müziğe yaklaşır. Anne Hollander, (1995) çıplaklığın bile bir giysi ve giysi biçimi olduğunu ve net düşünce ile dil gibi bedenle diyalektik ilişkisinin olduğunu öne sürmektedir. Giysilerin seçimi ile bu seçim tarafından anlaşılması için tüm kodlanmış kurallar için beklenmemektedir.

Kıyafet kodunun belirsizliği, modanın geçici ve kaprisli doğasının bir sonucudur. Öte yandan, kod içinde bulunduğu bağlamdan büyük ölçüde etkilenir ve mesajlar insanların kimliğine, koşullarına, yerlerine ve hatta ruh hallerine göre karşıya iletilir.

Son olarak kod, işaretleyici ile işaret edilen arasındaki ilişkinin toplumsal varyansıyla ilişkilidir. Gösterici için ima ettiği şey sosyal gruplar veya kültürler için açıkça farklıdır ve dolayısıyla onu algılamak zordur. Ayrıca farklı değerler farklı dönemlerde kıyafet koduyla ilişkilidir. Örneğin, erkek Hippiler veya Beatniklerin uzun saçları özgürlüğü ve özgürlüğün özgürlüğünü sembolize ettiler (birincisi için) fakat daha geleneksel çağdaşları, bunu cinsiyet kurallarının sapkınlığı olarak yorumladılar ve tembellik için örtbas etme çabası olarak yorumladılar.

Giyinme resim ve reklamlara benzer bir görsel metin türü olarak kabul edilir. Gençlerin alt gruplarının, farklı kültürlerin, ilkel ırkların kıyafetleri, belirli toplumsal kimliklerin değerlerinin nasıl ifade edildiğini anlamaya yardımcı olur. Bununla birlikte, kod görselleştirmeye vurgu yapmak tehlikelidir. Bir yandan sosyal iletişimi kolaylaştırmaya odaklamaktadır.

Öte yandan, görünüşün semantiği, gözlemciyle anlaşılabilir olmalı ve kullanıcının kimliğini ve durumunu doğru bir şekilde yansıtmalıdır. Görüntüleme teknikleri, ahlaki değerlerinin bir kriptografisidir. Kadınlar kıyafetlerinden dolayı suçlanıyorlar. Vücudun yüzeyini şekillendirmek için Giysi Mülkiyeti ―read Geçici olarak ya da yüzeysel bir şey olarak, yanlış bir şekilde, ―sosyal bir cilde olarak algılandığında kaybolur.

Batı-Avrupalı ​​materyalist gelenekler, normal bedenin natüralist bağlamında ırk ya da cinsiyet kimliklerini tespit etme eğilimindedirler. Bu da maddi bedenin hakikatini yorumladığı doğruluğa bağlı olarak elbisenin ahlaki olarak değerlendirilmesine neden olur. Vücudun gerçekliğini tersine çeviren ya da gizleyen giysilerin, yüzeysel görünüşün kasıtlı olarak çarpıtılması yoluyla altta yatan (nesnel) maddi hakikati yanlış bir şekilde tanımladığı düşünülmektedir.

 

Yazar Hakkında

İlginizi Çekebilir

0 Yorum

Henüz yorum yok.

Henüz yorum yapılmamış. Yorum Yap!